آداب و رسوم تولد در کشورهای مختلف

آداب و رسوم تولد در کشورهای مختلف

آداب و رسوم تولد در کشورهای مختلف :برگزاری جشن تولد در اکثر نقاط دنیا مشابه است. آشنایان برای شما جشن میگیرند؛ برایتان کادو می خرند؛ کیک و شیرینی می پزند و به جشن و پایکوبی مشغول می شوند. اما، در برخی کشورها این مراسم بطور عکس برگزار می شود و در حقیقت، زمانی است که شما می بایست بخاطر افراد دیگری که در زندگیتان وجود دارند، جشن بگیرید و از آنها تقدیر کنید. این شما هستید که باید کیک بپزید و خوراکی و نوشیدنی بخرید در ادامه شما را با چگونگی برگزاری جشن تولد در کشورهای مختلف آشنا می کنیم.

فعالیت هایی که در جشن انجام می شوند

در کشورهای آمریکای لاتین وقتی یک دختر به سن ۱۵ سالگی می رسد، برایش مراسم کینسه آنیرا quinceañera را برگزار می کنند. این جشن با یک مراسم مذهبی آغاز شده و با پایکوبی پایان می پذیرد. این مراسم یک آیین مذهبی و اجتماعی به نشانه پایان دوره کودکی و ورود به ابتدای دوره بزرگسالی یک دختر بشمار می رود

آداب و رسوم تولد در کشورهای مختلف

یک رسم قدیمی در بخشهایی از آلمان برای مردانی که در جشن تولد ۳۰ سالگی هنوز مجرد بودند، این است که می بایست در حالیکه لباس زنانه پوشیده بودند، پله های ساختمان شهرداری شهر را جارو می زدند. خوشبختانه، هم اکنون این رسم کمی مدرنیزه شده است. امروزه، مردان و زنان مجرد جشن تولد خود را به نوشیدن نوشیدنی های ارزان، جارو کردن پله ها و انجام سایر کارهای خانه می پردازند تا نشان دهند برای ازدواج آماده و مناسب هستند.

آداب و رسوم تولد در کشورهای مختلف

در دو کشور برزیل و جامائیکا، رسم و رسومی وجود دارد که شامل پاشیدن آرد به یکدیگر بوده و مردم جامائیکا گاهی در روز تولدشان از آرد پوشیده می شوند. کودکان برزیلی پا را فراتر نهاده و به کسی که جشن تولدش است، نه تنها آرد می پاشند، بلکه به سمت او تخم مرغ هم پرت می کنند. در کانادا دوستان و آشنایان ناغافل به متولد حمله کرده و روی دماغش کره می مالند، آنها معتقدند این کار باعث می شود شانس بد از آنها دور شود.

آداب و رسوم تولد در کشورهای مختلف

در آمریکا هم گاهی از متواد، با نیشگون یا حتی مشت استقبال می شود. در ایتالیا، آرژانتین و مجارستان دوستان گوش کسی که تولدش است را می کشند و این کشش را به تعداد سالهای سن او انجام می دهند.

غذاهایی که طی جشن خورده می شوند

در چین، مردم به مناسبت جشن تولد خود، نودل تخم مرغی که chang shou mian نامیده می شود را می خورند که سمبلی از طول عمر هست.
در هلند رسم است که تارتیز Taarties می خورند.
رسم استرالیایی ها در مراسم جشن تولد این است که fairy bread یا نان شاه پریان خورده شود. این نان، یک نوع شیرینی رولی شکل بوده که از نان کره ای سفید که پودرهای رنگارنگی رویش پاشیده شده، تشکیل می شود.
روسها در روز تولدشان، یک کیک کوچک که نامشان روی آن نوشته شده است دریافت میکنند. مردم کره جنوبی رسم دارند سوپ جلبک دریایی به نام miyeok-guk را به عنوان صبحانه جشن تولد خود نوش جان کنند. این سوپ باعث بازیابی مواد مغذی شده و به همین دلیل، مادرها بعد از اینکه زایمان می کنند، از این سوپ می خورند.

آداب و رسوم تولد در کشورهای مختلف


قوانینی که در طی جشن می بایست رعایت شوند

براساس مقاله چگونگی برگزاری جشن تولد در کشورهای مختلف باید بدانید که اگر در آلمان و یونان قبل از روز تولد، آن را به شخص تبریک بگویید یا جشن تولد خود را زودتر برگزار کنید، بدشانسی می آورد. بنابراین، رسم این است که در همان روز یک جشن تولد گرفته شود و همه برای شخصی که تولدش است، آرزوهای خوب کنند. در ایتالیا و آلمان دختر یا پسری که تولدش است، می بایست مخارج جشن تولد را بپردازد و برای دوستان و آشنایان خوراکی و نوشیدنی بخرد. در آلمان، متولد می بایست برای دوستان و آشنایان کیک بپزد.

آداب و رسوم تولد در کشورهای مختلف

در ایتالیا از شما انتظار می رود وقتی از کسی کادوی تولد می گیرید، همان لحظه و جلوی خودش آن را باز کنید. این یک رسم است و اگر بسته کادو را بگیرید و کنار بگذارید، عمل بی ادبانه ای انجام داده اید. در ویتنام، هیچکس تولد شخصی خود را جشن نمی گیرد. به جای آن، همه مردم در روز تت Tet که روز اول سال نوی ویتنامی است، با یکدیگر جشن برگزار کرده و شادی می کنند. آداب و رسوم تولد در کشورهای مختلف

دیدگاهتان را بنویسید